Jak zarabiać na blogu z przepisami?

jak zarabiac na przepisach

Tworzenie bloga z przepisami to świetne hobby i furtka do rozwijania kulinarnej kreatywności. Kulinarny blog może być również doskonałym biznesem. Dowiedz się, jak najlepiej zarabiać na blogu z przepisami i zmienić Twoją pasję w stabilne źródło dochodu.

 

Reklamy displayowe

Najpopularniejszym sposobem, w jaki blog lub strona internetowa zarabia pieniądze, są reklamy displayowe. Zasada działania jest prosta, udostępniamy część naszej strony jako przestrzeń do wyświetlania bannerów reklamowych. Osiągany dochód z sieci reklamowej zależy od ilości sesji na stronie oraz od liczby kliknięć odwiedzających naszą stronę w wyświetlane bannery reklamowe. 

 

PLUSY:

  • Pasywny dochód w zależności od liczby kliknięć i wyświetleń reklamy
  • W miarę proste do dodania na stronę

 

MINUSY:

  • Bannery reklamowe rozpraszają użytkowników strony i przeszkadzają im w odbiorze treści, które na niej umieszczamy. W nadmiarze są wyjątkowo męczące i mogą odstraszać użytkowników od pozostania na naszej stronie. 
  • Popularność programów typu ad block, które blokują wyświetlanie reklam dla poirytowanych nimi odwiedzających stronę
  • Nawet bez specjalnych programów użytkownicy strony mogą ignorować treści bannerów reklamowych. Wynika to ze znanego zjawiska “ślepoty bannerowej”, czyli odruchowego ignorowania treści reklam, które odwiedzający widzi na stronie. 
  • Minimalna kwota wypłacana przez Google to 300 zł. Dopóki nie wygenerujesz odpowiedniej liczby odsłon i kliknięć, nie będziesz w stanie wypłacić Twojego zysku.

 

Ile mój blog może zarobić na reklamach displayowych?

Jak widać display ads, choć powszechnie stosowane i proste w ustawieniu, mają poważne ograniczenia: często wzbudzają negatywne reakcje użytkowników, a to, co na nich zarobimy, zależy od ruchu, jaki jesteśmy w stanie wygenerować na stronie, niszy do jakiej przynależy nasza strona, jakości witryny i demografii odwiedzających. Każde kliknięcie w reklamę może więc wygenerować inną wartość. Z jednego kliknięcia reklamy otrzymujemy 68% jego kosztu, pozostałe 32% otrzymuje Google. 

reklamy displayowe zarobki

Przyjmuje się, że średnio tylko 2% użytkowników klika w bannery reklamowe. Na 1000 sesji otrzymamy zatem ok 20 kliknięć. Średnie stawki w Polsce za kliknięcie w reklamę nie przekraczają jednak 3zł. Tym samym blog z 10 000 odwiedzin miesięcznie przy stawce 1zł za kliknięcie zarobi jedynie 200 zł.

 Jeśli planujesz dodać reklamy displayowe do swojego bloga z przepisami, zastanów się, czy warto nadwyrężać cierpliwość odwiedzających, zmniejszać przejrzystość strony i ograniczać tym samym ilość powracających użytkowników. 

 

Lokowanie produktu i affiliate marketing

Marketing afiliacyjny i treści sponsorowane to wyższy poziom reklam, który możesz umieścić na Twoim blogu z przepisami. W przeciwieństwie do prostego baneru reklamowego, o przypadkowej treści, niedopasowanej do Twojego contentu, lokowanie produktu i linki afiliacyjne pozwalają na reklamowanie konkretnego produktu w kontekście danego przepisu. Dla treści sponsorowanych może to być na przykład specjalny przepis lub ich seria, z użyciem produktu uzgodnionego z marką, z którą nawiążesz współpracę.

Marketing afiliacyjny z kolei polega na umieszczeniu specjalnego linku śledzącego w dowolnej, dopasowanej do Twoich treści na blogu formie. Użytkownik, który kliknie w niego zostanie przekierowany do strony producenta. W zależności od sieci afiliacyjnej i wybranego reklamodawcy możemy wybrać różne modele wynagrodzenia: za dostarczenie ruchu na stronę (cost per click), wygenerowanie leadu sprzedażowego (cost per lead), wygenerowanie sprzedaży (cost per sale), czy wygenerowanie pożądanej akcji na stronie reklamodawcy, np. rejestracji (cost per action). 

 

PLUSY:

  • Treści reklamowe w ramach lokowania produktu lub marketingu afiliacyjnego mogą być lepiej dopasowane do zawartości Twojego bloga z przepisami
  • W rezultacie wygląd strony jest mniej przeładowany i odwiedzającym wygodniej jest ją przeglądać

 

MINUSY:

  • Tego typu współpraca z markami i producentami z reguły jest tymczasowa. Po jej zakończeniu musisz rozpocząć proces poszukiwań kolejnej współpracy. 
  • Nie każdy blog jest odpowiednim kandydatem do tego typu reklam. Jedynie największe strony są w stanie wynegocjować naprawdę lukratywne kontrakty. 
  • Dobrze jest posiadać pewne umiejętności negocjacyjne i PR-owe aby znaleźć dobre marki do współpracy.
  • Zbyt dużo sponsorowanych treści może osłabić Twoją wiarygodność

 

Ile można zarobić na treściach sponsorowanych i linkach afiliacyjnych?

marketing afiliacyjny

Podobnie jak w przypadku reklam displayowych, zyski z tego typu współpracy zależą od zastosowanego modelu współpracy, jakości ruchu na Twoim blogu, jego niszy tematycznej oraz skuteczności naszych postów i kampanii. Więcej wyświetleń i użytkowników pozwoli Ci wynegocjować lepsze warunki. Umowy na product placement zależą w jeszcze większym stopniu od jakości ruchu na blogu, jego rozpoznawalności oraz poziomie konkurencyjności.

 

Jak inaczej zarabiać na blogu? Tworzenie list zakupowych bezpośrednio z Twoich przepisów

Istnieje sposób na generowanie większych przychodów z bloga z przepisami, który podobnie jak reklamy displayowe jest pasywny, ale stanowi wartość dodaną dla Twoich użytkowników i, co najważniejsze, może przynieść Ci stabilny dochód z bloga wyższy, niż zwykłe bannery reklamowe (w zalezności od ruchu na stronie i demografii użytkowników). 

 

Mowa o tworzeniu list zakupowych bezpośrednio z Twoich przepisów. 

 

Jak to działa? 

MyMenu pozwala połączyć dowolną platformę z przepisami z usługami e-commerce. Umożliwiamy w ten sposób kupowanie produktów potrzebnych do wykonania danej potrawy bezpośrednio z widoku przepisu na Twoim blogu. W tym celu dokonujemy analizy Twojej strony i zmieniamy wszystkie Twoje przepisy na ustrukturyzowane dane (data points). Innymi słowy, przekształcamy prosty tekst HTML przepisu w złożoną bazę danych. Każdemu składnikowi i przepisowi przyporządkowujemy jego ID, dodajemy automatyczne tagi, obliczamy wartości odżywcze i, na koniec, dopasowujemy dane o przepisie do bazy danych wybranej spożywczej platformy zakupowej online. 

 

Użytkownik Twojego bloga widzi przy każdym przepisie przycisk umożliwiający mu jednoczesny zakup wszystkich składników potrzebnych do wykonania danego dania. Może dostosować pod siebie ilość porcji, zaznaczyć składniki, których nie potrzebuje, czy zamienić go na inny wariant. Następnie jednym kliknięciem zamawia wszystkie potrzebne składniki.

Nasza lista zakupowa działa jak koszyk zakupowy w sklepie on-line. Możemy do niej dodać tylko jeden przepis, zamówić kilka jego porcji lub dodać więcej przepisów, które również chcemy ugotować w najbliższych dniach. Składniki na liście są automatycznie sumowane i dopasowywane do odpowiednich kategorii, przez co korzystanie z niej jest naprawdę intuicyjne. 

 

Jak zarabiać na blogu kulinarnym dzięki listom zakupowym z przepisów?

listy zakupowe z przepisów

Za każdy zakupiony przepis z Twojej strony sklep, w którym konsument robi zakupy, wypłaca Ci prowizję od koszyka. Jeśli użytkownik doda do swojego koszyka inne produkty, nawet takie których nie było w przepisie, również dostajesz z nich prowizję. Średnio około 0.5% wizyt na przepisie może skończyć się zakupem, jednak liczba ta w dużej mierze zależy od tego, kto odwiedza dany blog. Użytkownicy z dużych miast i poniżej 40 roku życia częściej kupują online i procent wizyt konwertujących na zakup może być większy. 

Skontaktuj się z nami aby uzyskać spersonalizowaną wycenę.

 

Nasze listy zakupowe tworzone z przepisów będą miały też pozytywny wpływ na inne źródła dochodu, które już funkcjonują na Twojej stronie. Zwiększona aktywność i retencja odwiedzających na blogu pomogą poprawić wyniki z reklam displayowych. Będziesz też w stanie osiągnąć lepsze stawki za treści sponsorowane dzięki większej rozpoznawalności Twojego bloga i lepszym wynikom. 

 

 

Chcesz sprawdzić, jak zarabiać z MyMenu na blogu z przepisami? Napisz do nas!

Więcej o MyMenu

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp

Related articles