5 typów użytkowników przepisów. Kto korzysta z Twoich przepisów?

5 typów użytkowników przepisów

5 typów użytkowników przepisów

Kto głównie korzysta z przepisów? Przyjęło się uważać, że dominujacą publicznością dla przepisów, zarówno tradycyjnych jak i online, są kobiety. Tendencja ta powoli ulega zmniejszeniu, jednak wciąż to kobiety zajmują się robieniem zakupów spożywczych i przygotowywaniem posiłków w polskich domach (65% według badania przeprowadzonego przez Frisco). Poza kryterium płci istnieją jednak inne sposoby segmentowania użytkowników przepisów. Dla twórców przepisów kulinarnych moga stać się wyjątkowo przydatne aby trafić z treścią do właściwych osób. Oto 5 głównych powodów, dla których korzystamy z przepisów i 5 typów użytkowników przepisów, których możesz przyciągnąć na Twojego bloga kulinarnego. 

 

Poszukiwacze inspiracji

Poszukiwacz inspiracji to osoba, która codziennie przygotowuje posiłki w domu, czy to dla siebie czy dla całej rodziny. Jej głównym zmartwieniem jest więc powtarzalność gotowanych potraw. Repertuar domowych przepisów szybko wyczerpuje się i staje się monotonny, gdy nie poszerzamy naszych kulinarnych horyzontów. Ten segment czytelników poszukuje w przepisach inspiracji aby jeść bardziej różnorodną dietę. Nie mają konkretnych wymagań co do dania, poszukują przepisu na daną okazję z wykorzystaniem dostępnych im pod ręką składników.

 

Jak przyciągnąć poszukiwaczy inspiracji na Twojego bloga?

Odpowiednie frazy SEO w Twoich przepisach sprawią, że ten typ publiczności łatwiej odnajdzie je wśród wielu wyników w wyszukiwarce. Ważna jest też struktura treści na Twoim blogu. Odpowiednie otagowanie przepisów pozwoli na łatwe przeszukiwanie strony i odnajdywanie podobnych przepisów na podstawie różnych ich właściwości.

Przykładowe słowa kluczowe, które powinny się znaleźć na Twoich przepisach:

pomysł na obiad: lasagne z cukinią, szybki przepis na makaron, przepis na danie z kurczakiem 

 

 

Osoby na diecie i dbające o formę

Niezależnie od poziomu sprawności fizycznej i wiedzy o sposobach żywienia, grupa ta ma za cel kontrolowanie jakości i kaloryczności posiłków. Ich potrzeby żywieniowe mogą się różnić, zależą bowiem od osobistych celów sylwetkowych czy sportowych. Mogą korzystać z jadłospisu opracowanego przez specjalistę, lub po prostu starać się trzymać dietę na własną rękę. To co ich łączy, to motywacja i jasny cel przyświecający codziennemu przygotowaniu posiłków. 

 

 

Jak przyciągnąć osoby dbające o dietę na Twojego bloga?

Sam „fit” przepis może nie wystarczyć tak wymagajacej publiczności. Warto uwzględnić w przepisie dodatkowe informacje żywieniowe – kalorie i wartości odżywcze w przeliczeniu na porcje. Jeśli chcesz przyciągnąć fitnessową publiczność na Twojego bloga upewnij się, że dietetyczne przepisy są odpowiednio otagowane, oznakowane i wyeksponowane. Dodatkowymi funkcjami, które z pewnością docenią, są planner posiłków i kalkulator kalorii.

Przykładowe słowa kluczowe, które powinny się znaleźć na Twoich przepisach:

kolacja poniżej 500kcal, fit pizza, makaron lowcarb, sernik bez cukru

 

 

Strateg posiłków

To osoba, która chce mieć wszystko pod kontrolą. Odpowiednie składniki, zbilansowane posiłki, ale także budżet na zakupy spożywcze i czas poświęcony na gotowanie – strateg posiłków bierze to wszystko pod uwagę. Robi szczegółowe listy zakupów na kilka dni do przodu, planuje dni zakupowe i czas na przygotowywanie posiłków. Czy to z powodu wymagającej pracy, dużej rodziny, czy specjalnej diety, jedzenie do dla nich kolejny element dnia, który musi wpasować się w pełen kalendarz. 

 

Jak przyciągnąć stratega posiłków na Twojego bloga?

Swietną propozycją dla nich będzie narzędzie do planowania posiłków. Planner od MyMenu pozwala stworzyć jadłospis na dowolną ilość dni w oparciu o przepisy z Twojego bloga, w oparciu o wachlarz kryteriów żywieniowych. Następnie cały plan lub pojedyncze przepisy można dodać do listy zakupowej, która sumuje wszystkie powtarzające się składniki i uwzględnia w tym ilość porcji. Rozwiązanie to pomaga zaoszczędzić cenny czas, przez co strateg może zająć się porządkowaniem kolejnych pozycji w swoim napiętym grafiku. 

Przykładowe słowa kluczowe, które powinny się znaleźć na Twoich przepisach:

szybka kolacja dla 4 osób, danie jednogarnkowe w 15 min, ciasteczka dla całej rodziny z 5 składników

 

Polujący na promocje

Ten segment czytelników nie gotuje wyszukanych potraw, które zainspirują go podczas poszukiwań w internecie. To najbardziej pragmatyczna z grup odbiorców. Robiąc zakupy zwracają szczególną uwagę na produkty dostępne w promocji w ich sklepie i na ich podstawie budują codzienny jadłospis. Punktem wyjścia są produkty, które udało im się upolować i gotują w oparciu o nie. Cena za porcję jest dla nich najistotniejsza. Przykładem takiej osoby jest student dysponujący małym budżetem, zaczynający samodzielne życie i stawiający pierwsze kroki w gotowaniu. 

 

Jak przyciągnąć polujących na promocje na Twojego bloga?

To wymagająca grupa, ale mamy kilka wskazówek, jak to osiągnąć. Staraj się uwzględnić koszt dania per porcja w przepisach. Ważne też, aby ilość składników w potrawie nie była zbyt wysoka i żeby nie były to zbyt wyszukane, trudnodostępne produkty. Warto korzystać w przepisach z produktów z popularnych supermarketów, a także tworzyć dania, które można przygotowywać w większych ilościach i przechowywać dłużej, na przykład zamrozić. 

Przykładowe słowa kluczowe, które powinny się znaleźć na Twoich przepisach:

kolacja 5 składników, przepis na obiad poniżej 10 zł, przepis na tani i zdrowy obiad 

 

 

Bohater jednego dania

To osoba, która ma ochotę ugotować konkretne danie i szuka do niego najlepszego przepisu. Być może zjadła coś podobnego w restauracji podczas urlopu, widziała przepis w programie telewizyjnym, lub pamięta, jak przygotowywała je jej babcia. Wyszukuje więc konkretnego przepisu, czasem uwzględniając region lub składnik. Nierzadko też porównuje kilka wersji tego samego przepisu, aby upewnić się, że znalazła najbardziej autentyczną wersję, czy że jest w stanie przygotować danie z dostępnych jej składników. 

 

Jak przyciągnąć bohaterów jednego dania na Twojego bloga?

Twoja strategia SEO musi być bezbłędna. Przeanalizuj wyniki Twoich przepisów – to pozwoli Ci zidentyfikować te z nich, które zapewniają największy ruch na stronie. Czasem niewielka zmiana w tytule czy opisie przepisu sprawi, że użytkownikom będzie go łatwiej znaleźć w wyszukiwarce. Tytuł przepisu powinien być konkretny i opisowy, tak aby od razu dawał pojęcie o jego zawartości. Gdy już przyciągniesz do siebie użytkowników upewnij się, że podajesz im informacje w przystępny i czytelny sposób. Zbyt dużo bannerów, rozpraszaczy, reklam czy niewygodna nawigacja między przepisami – to wszystko sprawia, że Twój blog przestaje być przyjazny użytkownikom. Na koniec, daj możliwość oceny lub polubienia przepisów. Zwiększy to Twoją wiarygodność – bohater jednego dania uzna wtedy, że Twój przepis jest najlepszy dla jego potrzeb. 

Przykładowe słowa kluczowe, które powinny się znaleźć na Twoich przepisach:

spaghetti cacio e pepe, przepis na chleb żytni na zakwasie, risotto z grzybami i białym winem

 

 

Pomożemy Ci przyciągnąć użytkowników do Twojego bloga i zatrzymać ich na dłużej. Napisz do nas. 

Poznaj nasze rozwiązania dla blogów i platform z przepisami. 

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp

Related articles

przepisy frisco mymenu

Twoje przepisy do kupienia na frisco.pl

Robienie zakupów spożywczych stało się właśnie łatwiejsze, dzięki nowemu projektowi MyMenu i frisco.pl. Od teraz na stronie głównej Frisco możecie znaleźć przepisy ze współpracujących z

Read More »
sezonowe składniki na blogu

Sezonowe składniki na blogu kulinarnym

Planowanie treści na blogu kulinarnym powinno opierać się na trzech filarach: klasycznych popularnych przepisach, aktualnych trendach oraz sezonowych składnikach. Wraz z nadejściem wiosny możemy przyjrzeć

Read More »